Login

Register

Login

Register

Wyniki badań panelowych

Badania

Instytut Badań Edukacyjnych opublikował wyniki badań panelowych „Uwarunkowania decyzji edukacyjnych”.

Okazuje się m.in. że 44,6% dzieci i młodzieży w wieku szkolnym uczestniczy w zajęciach dodatkowych. Ponadto stwierdzono, że główną motywacja osób dorosłych w wieku 25-64 dla podjęcia aktywności edukacyjnej są czynniki związane z karierą zawodową. Odsetek dokształcających się dorosłych nie jest duży – jak podaje IBE w roku szkolnym 2013/14 było to 12%. Bez wątpienia jest to potwierdzenie tendencji o których wcześniej informował PARP w swoich raportach z badań nad Kapitałem Ludzkim. Większość dorosłych nie widzi potrzeby dokształcania się, dopiero pracodawca czy chęć awansu zawodowego są czynnikami motywującymi do podjęcia kształcenia. Częściej dokształcają się osoby już dobrze wykształcone, więcej zarabiające, głównie z dużych miast.

Źródła:

Raport dotyczący decyzji edukacyjnych oraz zróżnicowań regionalnych

Pozostałe aktualności:

Rynek edukacyjny – prace nad raportem

Dział Badań i Analiz CRE Edicon pracuje obecnie nad podsumowaniem i analizą zebranych danych dotyczących szkolnictwa zawodowego i rynku pracy w Polsce. Analitycy kategoryzują dane i prowadzą prace badawcze nad trendami w wyborze ścieżek kształcenia młodych ludzi, nad...

czytaj dalej

Badanie nauczycieli

  I ogólnopolskie badanie nauczycieli zostało przeprowadzone przez Dział Badań i Analiz CRE Edicon. Badaliśmy nauczycieli przedmiotów zawodowych jak i ogólnych; na poziomie szkół ponadgimnazjalnych i policealnych. Zebrane dane pozwoliły na analizę segmentacyjną...

czytaj dalej

CRE Edicon w pracach grup eksperckich

Miło nam poinformować, że pracownicy Działu Badań i Analiz oraz Działu Marketingu Elektronicznego CRE Edicon biorą udział w pracach zespołu ekspertów w ramach Holdingu TEB S.A. – będącego największą grupą edukacyjną w Polsce. W ramach holdingu działają m.in. Wyższe...

czytaj dalej

Podsumowanie kształcenia zawodowego w roku 2016

Dział Badań i Analiz CRE Edicon rozpoczął pracę nad podsumowaniem roku 2016 w kształceniu zawodowym. Na podstawie własnych badań a także danych pozyskanych z GUS oraz Ministerstwa Edukacji Narodowej dot. kształcenia zawodowego w szkołach publicznych i niepublicznych,...

czytaj dalej
X